(Δελτίο Τύπου) Ολοκληρώθηκαν οι Εόρτιες Εκδηλώσεις επί τη εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου - Λαγκαδά

Photo Gallery

Λαμπρά εορτάσθηκε η μεγάλη Θεομητορική Εορτή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το επονομαζόμενο Πάσχα του καλοκαιριού, η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης.

Επίκεντρο των λατρευτικών εκδηλώσεων της Ιεράς μας Μητροπόλεως ήταν ο πανηγυρίζων Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου-Λαγκαδά.

Την παραμονή της εορτής τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννου.

Κατά την διάρκεια του εσπερινού παρέστησαν ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Σάββας Αναστασιάδης, ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Ιωάννης Αναστασιάδης, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και πλήθος πιστών, το οποίο με ευλάβεια και κατάνυξη συμμετείχε συμψάλλοντας και συμπροσευχόμενοι προς την Παναγία καθ’ όλη την διάρκεια του Εσπερινού αλλά και της Περιφοράς του Επιταφίου της Παναγίας καθώς και της Θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας της Βηματάρισσας (15ος αιώνας), η οποία και φυλάσσεται στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου-Λαγκαδά, και έχει έρθει από τις αλησμόνητες πατρίδες της Ανατολικής Θράκης και συγκεκριμένα από την περιοχή των Σαράντα Εκκλησιών.

Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης χοροστάτησε του Όρθρου και προεξήρχε της Πανηγυρικής Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Με το πέρας της Θείας Λειτουργίας και προ της απολύσεως τελέσθηκε σύμφωνα με το Ιεροσολυμίτικο τυπικό η ακολουθία των εγκωμίων της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Στο γεμάτο από πιστούς Ιερό Ναό, οι οποίοι προσήλθαν για να τιμήσουν την Μητέρα όλων μας, την Παναγία, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης στην ομιλία του αναφέρθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας τονίζοντας ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τόπο και την πατρίδα μας. Αυτό που μας ελκύει και μας τραβάει σήμερα να γεμίζουμε ασφυκτικά τους Ναούς είναι η αγάπη προς το πρόσωπο της μεγάλης Μητέρας όλων μας που είναι «η μετά Θεόν Θεός» και η «τά δευτερεῖα τῆς Θεότητος  ἔχουσα» όπως αναφέρουν οι μεγάλοι πατέρες της εκκλησίας μας και που αξιώθηκε να βιώσει πρώτη το μεγάλο μυστήριο της καινής κτίσεως.

Η Εκκλησία μας δεν είναι σωματείο, οργάνωση ή ανθρώπινη επινόηση αλλά είναι «η από Θεού Αποκάλυψις», είναι η φανέρωσης του ίδιου του Θεού στην ζωή του ανθρώπου και όταν θέλει κανείς να γνωρίσει πραγματικά τον Θεό, ως κύριο και χορηγό της ζωής δεν έχει παρά μέσα από την Ορθόδοξο Εκκλησία να γνωρίσει αυτή την αλήθεια και να βιώσει τα υπερφυή βιώματα. Η Αγία μας Εκκλησία μεταφέρει σε ολόκληρο κόσμο το μήνυμα της Καινής Κτίσεως, το μήνυμα ότι ξαναγεννιέται κάτι καινούργιο σε ολόκληρο τον κόσμο και στην ζωή του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά, γιατί ο καθένας από εμάς όσο παλαιός και αν είναι κατά τον χρόνο και την παρέκκλιση του βίου του, μέσα στην εκκλησία μπορεί να αναγεννηθεί, να γίνει καινούργιος, σβήνοντας το αμαρτωλό του παρελθόν, νεκρώνοντας τον θάνατο και ζώντας αιώνια.

Αυτό μας μεταφέρει σήμερα η Παναγία μας που είναι η πηγή και η Μητέρα της ζωής, η οποία μέσα από τον τάφο στον οποίο κατέρχεται, μας ανοίγει τον δρόμο δείχνοντας μας πως όλοι οι τάφοι είναι αδειανοί, είναι κενοί, γιατί όλοι μας κάποια στιγμή θα ακολουθήσουμε την δική της πορεία, που είναι η πορεία της αφθαρσίας, της αθανασίας και της Καινής Κτίσεως, εκείνη την οποία ζουν και οι Απόστολοι ερχόμενοι από όλα τα μέρη του κόσμου, για να συναχθούν στην Γεσθημανή, εκφράζοντας όχι μόνο την οικουμενική συμμετοχή και ενότητα στο μυστήριο της Καινής Κτίσεως, αλλά και για να προσκυνήσουν το γεγονός της αφθαρσίας στο πρόσωπο της αφθάρτου Μητρός του Κυρίου μας την Παναγία, διότι πρώτη η Παναγία μας δέχεται αυτής της μεγάλης ευεργεσίας. Για τον λόγο αυτό στην αρχή το τροπάριο της θίγει καίρια το υποστατικό θέμα της θεολογικής ρίζας που υπάρχει στο μυστήριο της καινής κτίσεως λέγοντας «Ἐν τῇ γεννήσει τὴν παρθενίαν ἐφύλαξας». Ξεκινά με την γέννηση και αναφέρεται στο μεγάλο κεφάλαιο της παρθενίας μέσα από το οποίο παρατηρούμε το μυστήριο της αφθαρσίας, καθώς ο άνθρωπος ξεφεύγει από την φθορά και επανέρχεται στην πρώτη κατάστασή του. «Ἐν τῇ κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπες Θεοτόκε. Μετέστης πρὸς τὴν ζωήν, Μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς», ο θάνατος γίνεται κοίμησης και αυτό δυστυχώς δεν μπορούν να το καταλάβουν πολλοί. Ζει την παρουσία του Αναστάντος Κυρίου, και η Αγία μας Εκκλησία, η οποία δεν είναι άθροισμα πιστών αλλά κοινωνία Αγίων και προσώπων, κορυφώνεται και αγιάζεται με το κορυφαίο γεγονός της Θείας Ευχαριστίας στην οποία προσερχόμενοι γινόμεθα ένα με τον Χριστό, ένα με την Παναγία, ένα με του Αγίους, ένα μεταξύ μας ως μέλη του αυτού σώματος Ιησού Χριστού, καταργώντας τον θάνατο. «Καὶ ταῖς πρεσβείαις ταῖς σαῖς λυτρουμένη, ἐκ θανάτου τὰς ψυχὰς ἡμῶν», πρεσβεύει επομένως για να μας λυτρώσει όλους μας από τον θάνατο τον πνευματικό σώζοντας τις ψυχές μας γι’ αυτό και εμείς όταν απευθυνόμεθα στην Παναγία λέμε «῾Υπεραγία θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς».

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κατέληξε την ομιλία του, ευχόμενος η σωστική πρεσβεία της Υπεραγίας Θεοτόκου, να αγκαλιάσει όλους μας και να μας χαρίσει την ευλογία του Υιού της, του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ας χαρούμε όλοι μας την σημερινή ημέρα, το λεγόμενο και Πάσχα του καλοκαιριού, το οποίο μας θυμίζει ότι ο θάνατος έχει καταργηθεί και πως υπάρχει μόνο δια του θανάτου μετάβασις εις την ζωήν και τη χαρά της καινής κτίσεως που χαρίζει σε όλους ο Κύριος.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Λίστα Επικοινωνίας